Suck!

Min mage vill inte repa sig efter magsjukan. Den gör ont, ONT och vill inte alls vara med. Riktigt tröttsamt nu faktsikt för jag sover skit på nätterna med. Hoppas kortisonet tar skovet snart och att de andra besvären ger med sig snart.
 
Ryggen är värre än värst nu. Eller är ju inte ryggen utan 2 punkter på baksidan av bäckenbenet men det strålar åt alla håll och känns i hela ländryggen. Värst nattetid och i vår säng är det sämst så snart kan jag inte sova där om det ska fortsätta såhär. Det här med ryggen är ju också en svit av magsjukdomen och det finns tyvärr inget att göra åt det. Alls. Så det är bara att vara så god och dras med det. 
 
Men sjukdomen ger mig vänligheten att spendera lite pengar för inte mindre är 2000 kr kostar denna kortisondos mig som jag ska äta nu. Halva är uthämtad. Mitt högkostnadsskydd gick ut dagen efter att jag hämtat ut första dosen så jag fe ju dessvärre pröjsa hela skiten.
 
Ibland känns det faktiskt som någon skrattar lite åt en. Låter jag bitter?! Nä det är jag inte, bara lite gnällig för tillfället.
 
Sjukdomen är ju tack och lov inte dödlig och även att det är fullkomligen blää (som typ nu) emellanåt så vet jag ju vad det är och jag är tacksam för att jag inte är allvarligt sjuk eller någon i min omgivning.
 
Nog om elände.
 
För nu ska jag gå ut och blända solen en stund ;-) En stund i solstolen ska jag nog orka med!
 
Ha en finfin ledig torsdag!


Kommentarer
Louise

Lider med dej stackare :-( Måste vara riktigt jäkla drygt men ändå skönt att du vet vad det är och att det inte är dödligt, som sagt, alltid något :-)
Hoppas du kryar på dej och får känna dig lite alert igen, stor kram från mig, Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam!

2013-05-09 @ 13:08:51
URL: http://blandatmedlouise.blogg.se
Veronica

Hej fina du!
Vad jobbigt för dig:( Det är riktigt tråkigt och frustrerande med sjukdomar :(
Hur lång tid kunde det ta till operation?
Krya på dig Kram

2013-05-11 @ 17:11:01
URL: http://4livliga.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0