Skitbilar!

Jag är ledsen men nu måste här gnällas. Måste och måste. Eller jo jag måste!
 
Bilar, jag är så trött på bilar så jag blir tokig. Nu har inte vi några nya bilar och då får man räkna med att saker händer med dom och att saker måste bytas men ändå! Nya vinterdäck till V70 och bättre begagnade till Saaben nu. Saaben är fixad och besiktigad men trots blankt papper så är den inte ok, motorn är inte som den bör. V70 har vi sista åren lagt ut vet inte hur många tusenlappar på, massa konstiga fel som uppstår heeela tiden.
 
& nu när F la om till vinterdäck på V70 så visade det sig att sommardäcken som skulle gått någon säsong till var helt nedslitna och därmed helt slut och en framvagnsinställning behövdes för att detta inte ska upprepas med de nya vinterdäcken. Vi lämnade in den för att fixa det men nähä, det gick inte si. För båda styrlederna var så glappa att det inte gick. Den ena styrleden bytte F för mindre än 1 år sen. Nu är båda slut, så även den "nya". 
 
Det är åtskilliga tusenlappar som ska iväg på denna bil nu och vi har redan sista månaden lagt alldeles för mycket (i mitt tycke, men nödvändigt för att de ska fungera) på bilarna. Kan de inte bara funka?!?! 
 
Blää säger jag på ett riktigt barnsligt men frustrerat och ilsket sätt. Det är inte kul på en fläck!
 
& vi måste ju ha 2 bilar, så är det bara.
 
Den bästa situationen med bilar är att köpa en bil som är ett par år gammal, inte mer, är lagom inkörd med ett vettigt pris jämfört med en helt ny, och sen ha den i några år och sen byta igen. Då hamnar man sällan i sitsen att det ena efter det andra brakar hela tiden. Men det kan vi inte. Men tanken är ju god ;-)
 
Sen ska man akta sig för måndagsex, de är inte att leka med för plånboken! Men hur vet man det innan då?! :-S
 
Så var det med det, känns lite bättre att pränta ner gnället än bara mala det i huvudet faktiskt :-)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0