Natti natt!

Vi har nu påbörjat kursen etnicitet och integration och har denna vecka en gästföreläsare som är verksamhetschef på två boende för ensamkommande flyktingbarn. Det är så otroligt intresserant. Mycket är upprörande och berör på djupet, långt inne i hjärtat. Inne i själen. Detta är något som jag absolut kan tänka mig att arbeta med efter utbildningen. Svårt bara för det finns hur många olika områden som helst att arbeta inom så det kommer bli svårt. Skriket efter behandlingspedagoger är stort så jag hoppas att det inte ska bli så svårt med arbete efter. Nästan alla kursare har fått timvik eller andra vikarietjänster på de praktikplatser de varit. Jättekul.
 
Själv ska jag jobba för första gången sen praktikens slut på tisdag nästa vecka. Ska bli så roligt att träffa alla där igen. Saknar stället, arbetsmiljön, arbetsklimatet, de som jobbar där och alla klienter. Har säkert kommit någon eller några nya nu med.
 
Dags att vila huvudet på kudden några timmar. Jag har haft så himlans svårt att vakna till på morgnarna nu, fruktansvärt trött. Så det gäller att försöka få alla timmar man kan :-)
 
Sov så gott fina!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0