Bebischeck

Tillväxtultraljud och mödravårdsbesök har min förmiddag bestått av. Allt var bra på UL:et och han ligger fortfarande inom normalkurvan på vikten. Hoppas det håller sig så så det inte blir en bjässe som ska ut denna gång :-O Såhär sent har jag aldrig sett något av barnen på UL så det var så roligt, vi såg hur han gäspade länge och väl, fick upp ena foten i munnen, alla små tår och fingrar. Underbart! Har sagt det förr, tur man inte har en UL-apparat hemma för då skulle man väl ligga där hela dagarna och titta :-)


Blodvärde, urin, blodtryck var bra. Mina sockervärden får fortsatt gott betyg och jag har bara gått upp 2 kg sen inskrivningen. Skönt då jag har en del att bita i sen innan så jag hoppas att även det håller sig. Att fjärde barnet skulle fixera sig är inte så troligt men han är i alla fall redo därinne, ligger neråt med huvudet och trycket jag känner neråt beror på att huvudet ligger precis i bäckeningången. Man kan ju lätt tro (och framförallt önska) att det ska innebära att han kommer lite tidigare men tyvärr är det inte så. Trots att han ligger redo och egentligen är helt klar (ska bara mulla på sig lite) så kan jag få gå över. Usch, hemska tanke :-S


Nu ska jag fixa lunch till sjuklingar och sen vila, är dödstrött. Hoppas få lite energi så jag orkar greja lite senare i em och ikväll.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0