Dream on baby....

Om jag hade de ekonomiska resurserna att genomföra SAMTLIGA av nedanstående önskningar så skulle ordningen vara enligt följande samt ske under de närmaste 8-9 månaderna:



1. Ta in på ett hotell 2 nätter, ENSAM. Omedelbums! Vila/sova, läsa bok, bada, strosa och filosofera är vad de två dagarna skulle fyllas med.


2. Något trevligt inkl övernattningar för mig och min sambo, bara han och jag.


3. En solresa i höst, hela familjen.


4. Skaffa städhjälp. Rejäl städning 1gång/vecka.


5. Lång SPA-helg med mamma och syster.


6. 2 nya bilar.



En ren egolista för mig och min familj. Inga välgörenheter eller rädda världenrop fanns med där. Men listan var faktiskt meningen att vara riktig egoboost. En ren och skär fantasilista egentligen. Då förutsättningarna för att hosta upp kontanta pengar till allt ovanstående känns ganska små. För att inte säga obefintliga.


Det är nyttigt att drömma sägs det. Ja det är det ju förstås men just nu känns den där listan så svidande välbehövlig att drömma om den nästan gör mig på dåligt humör. Ouppnåerligt är INTE min grej just nu. Verkligen inte alls!


Jag hävdar bestämt att ingen blir lycklig av pengar, då har man missförstått det hela kapitalt däremot kan det som pengar ger möjlighet till krydda livet ibland, med det där lilla extra. För att älska och vårda mig själv, mitt förhållande osv tar mig ju faktiskt inte till Karibien. Det gör däremot pengar. Det blir då den lilla extra kryddan som många (kanske alla) skulle vilja/behöva göra någon gång.


So long för idag, cowboys ;-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0