Känner du igen det här?

Då och då dyker det upp trådar på forum som jag känner berör, att jag vill skriva något i. Skriver i mycket trådar men det jag pratar om nu är de där lite mer viktiga trådarna där känsliga ämnen, aktuella nyheter/händelser osv diskuteras.


Det är DÅ det händer. De där människorna som alltid vet bäst, slänger käft hej vilt, alltid har något att kontra med oavsett det är relevant eller ej dyker upp. De plockar ner varenda mening du skriver i minsta detalj och drar konstiga jämförelser, tolkar in en massa märkliga saker och har du inte kunskap likt en examen i ämnet så riskerar du att bli kallad okunnig och att du borde läsa på mer.


Jag blir så trött! I vissa fall finns självklart de som är mycket pålästa och kan "sitt ämne" men det är sällan de som har den där kaxiga framtoningen och som ska få de som inte tycker som honom/henne att känna att de borde avlägsna sig från tråden. Sällan de som drar paralleller till en massa konstiga saker heller. Det är de små äckliga vet-bäst-människorna som egentligen inte är så pålästa men som är sådär otrevligt rappa i truten och snackar omkull den ena efter den andra.


I grunden intressanta diskussioner där man kan delge varandra sina åsikter, lära sig saker och just diskutera urartar till total sandlådenivå där det handlar om att dyvla på varandra sina egna åsikter och platta till den ena efter den andra.


Tråkigt, men det är så det ofta (inte alltid) tycks fungera i trådar på nätet och därmed inser jag att det är bättre att hålla sig utanför. Diskussioner kring viktiga ämnen görs sig bäst muntligen, öga mot öga. Även om dessa kan urarta också men det ger mer möjligt till uttryck, känsla osv. Framförallt håller sällan vet-bäst-människornas attityd någon längre stund då.


Så hädanefter håller jag mig i trådar som handlar om barn, föräldraskap, inredning, mat osv :-D

 

 



Kommentarer
Joel

Du borde besöka Flashback, där är det betydligt trevligare stämning och framförallt mer intressanta diskussioner ;)

2011-01-16 @ 20:50:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0