Min Saint Paula :-(

Såg ni inlägget där Lova massakerat en krukväxt och spridit jorden över halva köket? Min hjärna är fullproppad av blöjbyten, matlagning, amning, läxläsningar, tider att passa osv osv så det tar lite tid innan saker hittar sin plats i min hjärna. Precis det hände nyss, jag satt här vid datorn och tittade ut genom köksfönstret och upptäcker då att min Saint Paula är borta och det slår mig pang bom att det var ju DEN som Lova levde loppan med.

Jag är kass på krukväxter men just denna lilla Saint Paula köpte jag när jag precis flyttat hemifrån 16 år gammal så den har följt mig genom relationer, flyttar osv i ganska precis 19 år. 19 år!!!!!!

Löjligt men sant, det var med viss sorg jag upptäckte detta. Den kan väl knappast varit mig särskilt kär tänker ni eftersom jag typ upptäckte att den var borta efter 2 veckor men jodå, den var mig kär. Den lilla skapelsen hade vant sig vid att få vatten varannan vecka ungefär och att bli ansad ett par ggr om året och fått ny jord en gång om året. Den fanns liksom bara där och när jag väl pysslade om den så tänkte varje gång på hur länge jag haft den och berömde den för att den stått vid liv trots min ganska krassa omsorg.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0