Är dessa kvinnor verkligen mentalt friska?

Skummade igenom aftonblaskan på nätet nu innan jag skulle lägga mig och läste en artikel som fick mig att gå igång. En artikel om alla kvinnor som skickar kärleksbrev och trånar efter massmördaren Breivik.

Kan dessa kvinnor verkligen vara mentalt friska? Eller är det så att deras politiska sympatier ligger så starkt på samma plan som Breiviks att de attraheras av honom för att han minskat den del av mänskligheten som inte tycker som dom?

Jag försöker förstå. Men vill egentligen inte förstå. Jag bara tappar hakan och bli rädd. Den enda känsla som infinner sig i min kropp när jag ser denne man är avsky. Att se denna otäcka människa som med berått mod och kallsinnlighet mejjade ner nästan 80 människor och som sen efteråt är stolt över det han åstadkommit men möjligen en smula missnöjd med att han inte lyckades knäppa alla som befann sig på Utoya får mig att att rysa av obehag och känna en enorm ilska.

Hur i hela friden kan någon alls attraheras av en sådan människa? Det är för mig (tack och lov) ett mysterium. Finns även en viss tragik i det, att någon kan lockas av en man som är stolt över döda är väl ändå oerhört tragiskt egentligen.

Ska försöka släppa eländet för en stund och se om jag kan somna. Var inte bra läsning innan läggdags.

Tänk då alla anhöriga och de överlevande därifrån, vad de lägger sig med varje kväll....



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0