Sminktips-Tikei

Oavsett du har fet, torr, känslig eller blandhy så funkar Tikeis foundation fantastiskt. Tikeis mineralsmink är oslagbart. Av alla olika märken och sminktyper jag testat så är det här det bästa. Deras mineralsmink innehåller inte Bismuth som de flesta andra mineralsminksmärken gör (Bismuth gör bl.a sminket mer skimrande och glansigt men tenderar att irritera även en hy som annars inte är så känslig).


Tikeis
foundation täcker bra och ju mer du jobbar med den desto mer täckande resultat får du. Vardag och fest i samma burk liksom :-)


Du kan från deras hemsida beställa prover (10 kr styck) vilket är fantastiskt bra för att hitta den rätta nyansen för dig.


Det är drygt, en burk om 9g räcker länge och nu till det fantstiska, det kostar 129 kr. Ingenstans har jag hittat ett så pass billigt mineralsmink som dessutom är oslagbart bra. Det är svensktillverkat och deras hemsida är otroligt informativ.

Jag är helt såld, kommer inte byta. Däremot kommer jag använda mitt älskade MAC ibland med förstås :-)


Tikeis
ögonskuggor är också underbara, en hel massa snygga färger som man enkelt arbetar upp i färg genom att jobba in den ordentligt.


Ännu en sak som jag måste rekommendera från dom är deras Kabuki borstar, de släpper inga strån, är mjuka och mycket lätta att arbeta mineralsmink med.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0