Så kan det gå när man försöker stjäla folks pengar!

Minns ni PO.P jackan jag skrev om för en tid sen till Elliot som jag hittat på polarns köp och sälj sida? 
 
1 dryg vecka efter att jag betalat så skickade jag ett sms till säljaren och frågade när hon skickade jackan för den hade ännu inte kommit. Där drog en lång och seg process igång. Långa svarstider, förhalande svar och en massa bla bla bla från säljaren gjorde att jag efter några dagars smskonversation insåg att jackan inte kommer komma och att den inte försvunnit i posten. Saker kan försvinna i posten, absolut, men det här var inte ett sådant fall. Där började "striden" om att få tillbaka mina pengar och efter ännu 1 dryg vecka så hade jag det totala beloppet tillbaka på mitt konto. Efter att jag i princip blivit hotfull.
 
Verkligen jättetråkigt. Tråkigt att jag blåstes på jackan som jag sååååå gärna ville ha och tråkigt och surt att det finns såna där människor.
 
Dessvärre slutar inte historien här.
 
Igår kväll fick jag ett sms från min kusins sambo Kriztin, hon undrade vad tjejen hette som jag köpte jackan av som aldrig kom. Hon hade nämligen köpt 2 jackor av en tjej och jackorna lyser med sin frånvaro. Ganska snabbt kom vi fram till att det var samma tjej vi "handlat" av.
 
Jag skickade direkt ett sms till denna tjej och ifrågasatte vad hon håller på med. Sekunden efter att jag skickat fick min kusin ett sms från henne där hon bad om deras kontonr. Dock bad hon att få vänta med att betala till imorgon fredag då hon får pengar då.
 
Jag försöker fundera ut vad hennes syfte med detta är. Att köparen ska nöja sig med att få hälften av summan tillbaka så de går halva vägen eftersom säljaren även förlorat jackan (då hon skyller på posten), att köparen ska strunta i sina pengar och att denne inte fått någon jacka eller är det någon slags "lånegrej" hon håller på med. Säljer grejer hon inte har när hon är pank och sen lagom tills köparen börjar härja efter sin grej så har hon fått pengar och kan betala igen pengarna.
 
Försöker sätta mig in i en "bedragares" tänk men jag vet i ärlighetens namn inte vad hennes vinning på detta är.
 
Men hon trampade i klaveret ordentligt denna gång när hon sålde samma jacka till två i samma släkt, hahaha.
 
Sannolikheten för detta är ju minimal egentligen så surt för henne kan man ju säga!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0