Fredagskänsla?

Andra rundan morgonkaffe intas men inte med den där goa fredagskänslan. Känner mig ungefär lika risig som jag ser ut
 
 
Sovit som en kratta och vaknade med huvudvärk och halsont så jag bestämde mig för att stanna hemma idag.
 
Morgonen fortsatte i mindre rolig anda.
 
Julia ska åka till min syster idag, skulle ta tåget från stan och vara hos henne och hennes familj över helgen. Julia har packat och längtat och varit kvittrig och glad både igår kväll och imorse. Så härligt att se henne så <3
 
Vad händer! Halvvägs till skola och dagis säger hon "Mamma jag ha migrän!". Vi vänder fort som tusan och in och slänger i henne tabletter och bäddar ner henne. För 8 månader sen ungefär började hon äta betablockerare då hon hade i snitt 2-3 migränanfall i veckan. Sen dess har hon inte haft ett enda anfall och hon har varit så lycklig över detta. Så fick hon det i tisdags och så idag igen. Hennes anfall sitter i LÄNGE så hon lär knappast komma iväg till syrran idag och tveksamt om hon gör det alls för hon kommer vara så orolig att det ska hända där. Jag blir så ledsen för hennes skull :´(
 
Väl på dagis efter att vi släppt av Wilmer i skolan så står de 3 kompisar, två gossar och en tös, som Elliot leker mest med på dagis innanför dörren. Elliot öppnar glatt men möts av en kör "Dumma Elliot, dumma Elliot" och varpå en av pojkarna sliter av Elliot hans mössa och sticker iväg med. Elliot börjar gråta. Barn är barn och Elliot är själv många gånger en buse men det här skar i mammahjärtat ändå. Han är ALDRIG ledsen när jag lämnar på dagis, springer glatt in och har sällan tid att säga hej då ens. Idag stod han med tårfyllda ögon och hängde sig kvar vid mig när jag skulle gå så jag förstod ju att det här bemötandet hade gjort honom riktigt ledsen. Han blev dock omhändertagen av en mjuk och rar "fröken" så det kändes okej att gå till slut.
 
Så nä, den där fredagskänslan har inte infunnit sig men jag hoppas den kommer när vi alla är samlade igen i eftermiddag och att alla då haft en bra dag och Julia har piggnat till.
 
Önskar er en härlig fredag med mycker fredagskänsla <3
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0