Tvätta håret?

Jag borde tvätta håret idag. Det är liksom glansigt och strävt på samma gång. Hela jag är täckt av känslig hud och blir extremt lätt alldeles för torr, detta gäller även hårbotten så jag har fått rådet att inte tvätta håret för ofta. Men jag har liksom tagit fasta på detta och använder det som en flitig ursäkt. "Jag borde tvätta håret. Men jag ska ju inte tvätta det för ofta". Så var det med det liksom. Torrschampoot är min räddning på morgonen när jag inser att jag inte borde visa mig ute med detta barr :-O
 
Jag avskyr att tvätta håret. Det blir alldeles för lent, ostyrigt och jobbigt. Bäst är mitt hår 2 dagar efter tvätt. Ligger bra och ser bra ut. Men sen kommer raset fort. Fett, strävt, äckligt.
 
Jag är lat när det kommer till håret. Riktigt l a t. Jobbigt att fixa det där nytvättade håret som inte vill som jag alls.
 
Men det är dags. Igen återvändo. Latmaja här!
 
 
Borde färga med. Ett och annat grått, nä förresten VITT, strå lyser upp skallen som en riktig kontrast mot det mörka glansiga! Suck!
 
Vissa dagar är livet hårt ;-) Hahahaha!


Kommentarer
Melanie

Uuuh det är samma här, orka! oftast blir det tofs eller knut här. och tvätta håret... max 2 ggr/veckan haha! Imorse sa moa till mig att jag va tvungen att tvätta håret för det var så rufsigt hahah - då var det verkligen dags! 😂

2014-04-04 @ 09:50:10
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0