Jag älskar andrahandsmarknaden!

Jag älskar den stora bredden i andrahandsmarknaden idag. Folk gör sig av med så mycket fina grejer som man kan få till en mycket billigare peng än nytt fast grejerna ser som nya ut. Jag säljer en del med. Oftast skänker jag barnkläder och leksaker osv men om det är möbler som inte finns plats för eller jag vet att vi söker något annat så brukar sälja det. Oftast går mina affärer plus-minus-noll faktiskt men ibland får jag lägga till lite. & ibland får jag lite över. Det är mest jag som styr med dessa affärer, F är måttligt road av inredning osv.
 
Tänkte visa några exempel på bra affärer jag gjort :-) Lite taskiga bilder jag vet men de får duga. Iphonen min är kass på bilder.
 
Vi hade en tv-bänk i ek som var ganska stor och vi ville ha något nättare, så vi sålde vår på Blocket för 600 kr och köpte denna (i ek också)...
 
...på Blocket för 300 kr. Passar mycket bättre.
 
Jag suktade länge efter en vit sängstomme (madrasser hade/har vi ju), vår var i ek och vi har haft den i många år nu. Rätt som det var dök det upp en vit, precis en sådan jag önskade, på loppissidan på Fb exakt med samma mått 180cm. Vi sålde vår stomme för 350 kr och köpte denna...
 
...för 500 kr (nypris ca 2000 kr). Vi är supernöjda.
 
I hallen har vi haft en vit malm byrå från Ikea med fyra stora lådor. Vi behövde mer utrymme där och jag har letat efter en i samma modell men med fyra stora lådor och två små upptill. Jag hittade en på Blocket så vi la ut våran för 400 kr och fick den såld direkt. För den vi köpte gav vi...
 
...450 kr (nypris knappt 1000 kr).
 
Allt i jättefint skick. Så man behöver inte alls gå och köpa allt nytt som man vill ha eller behöver, andrahandsmarknaden i detta slit och släng samhälle är enorm och du kan hitta jättefina grejer.
 
Jag skulle aldrig sälja eller byta ut grejer som har affektionsvärde och det är en hel del grejer/möbler men förvaringsmöbler och liknande kan ju i en växande familj behöva uppgraderas. Samt att ens smak förändras och man ibland vill ändra lite.
Ljuslyktorna på byrån har jag fått av mamma, jag älskar ljuslyktor och dessa är en riktig favorit!
 
 
Visst är det toppen att kunna "byta" grejer med varandra!?
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0