Fredag! Igen!

Alltså mina två stora kids, de är så fantastiska på morgonen och har varit i många många år. De ställer sina klockor på kvällarna och går upp när den ringer. Jag behöver aldrig undra om de ska ta sig upp eller hålla på och tjata på dom. Jag hör andra som har barn i dessa åldrar, Julia och WIlmer blir 13 och 15 i år, hur de får väcka dom, tjata och tjata för att de ska gå upp.
 
Jag tycker mina ungar är superduktiga ♥ ♥
 
Julia har det dock lite jobbigt på morgnarna, jobbigt att komma över tröskeln att ta sig till skolan, hon vill inte äta frukost och så de "vanliga" problemen med kläder, hår osv :-O
 
Så för att underlätta morgnarna för henne har hon och jag gjort upp en plan och hittills funkar den bra. En del i planen var att hon fick säga vad hon helst av allt skulle vilja ha till frukost för att äta och att det inte ska vara ett problem varje morgon. Smoothie blev svaret och det är ju toppen!
 
Vaniljyougurt, mjölk, banan, jordgubbar har det varit senaste morgnarna men bär och frukt kan ju varieras och kombineras i en oändlighet!
 
 
Jag blev medbjuden på fiskpedikyr i veckan av en klasskamrat, fina Emelie. Har länge velat testa men det är ju så himla dyrt och man vet ju inte innan om det ens är bra. Emelie hade köpt en riktigt billig deal på Let´s deal och givetvis hängde jag med när jag blev erbjuden :-) Dock med lite skräckblandad förtjusning, tycker egentligen att det är himla äckligt.
 
& äckligt tyckte jag att det var även när jag satt där men det killade inte alls som jag trodde att det skulle göra. Sen var fiskarna lite för intresserade av benen för min sak, haha! Visst blev det en del skillnad men det blev ju inga babyfötter precis :-D
 
 
Önskar en alldeles underbar fredag ♥
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0