Högmässa och små vivor

Arbetspass 3 av 3 denna helg är över och jag är ganska (!) trött. Tänkte egentligen sätta mig med skolarbete nu men har bara benat ut uppgifterna lite, resten får jag ta imorgon. Huvudet är liksom inte med för att sätta mig och plugga nu.
 
Har varit på högmässa idag med klienter, då en anhörig till en klient sjöng i kören. En mycket vacker kyrka som jag varit i förut men fascineras lika mycket varje gång av hantverket, det otroligt vackra, den varma och genuina känslan i denna kyrka. Svårt att fånga bild men ändock :-)
 
 
Det har inte varit en av de lättare helgerna på jobbet, smått tungrott. Men så är det ibland.'
 
Väl hemkommen så intogs kvällsmat med hela härliga familjen, F och de minsta hade varit hos farmor så på bordet stod dessa söta, väldoftande små raringar som Lova plockat till mig ♥
 
 
De hade slokat lite på vägen hem men hoppas de repar sig. Underbara är de! När jag var liten så brukade pappa och jag cykla iväg och plocka just gullvivor på en äng, dessa gav vi till mamma. Det är hennes favoritblomma. Pappa plockade ibland själv och ställde på mammas nattygsbord ♥ Så det får nog bli att åka snart och plocka lite vivor till kära mor och sen även en bukett till fina pappa och ställa på hans grav ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0