Tanken vs verkligheten

Ni vet när man vaknar och ser solen skina och det är klarblå himmel, man öppnar dörren och känner ljumma vindar redan på morgonen. Då känner man att det här blir en bra dag. Man tänker att idag ska vi vara ute och ha mysigt hela dagen lång.

 

Så var tanken och så var planen. Så efter frukosten bar det ut i trädgården. Ut med filt, solstolar och leksaker. F tog tag i gräsklippningen. Jag borrar ner mig en solstol och båda de minsta sitter i sandlådan. Livskvalitet! Det går 1 min så skriker Lova rakt ut för att Elliot rasat hennes sandhus. Jag går dit säger till Elliot och tröstar Lova. Går tillbaka och sätter mig i solstolen. Skönt. Det går max 1 minut så bråkar de hejdlöst då båda prompt måste ha den röda hinken. Reser mig, försöker lösa konflikten och går tillbaka till solstolen. Hinner inte ens sätta mig så klipper Lova till Elliot och han börjar grina. Tillbaka till sandlådan. Går till solstolen och sätter mig och hinner väl sitta i 20 sekunder så börjar Lova gråta, Elliot har förstört hennes sandkaka. Jag flyger upp ur solstolen och fram till sandlådan och frågar vad det är som pågår och om de ska gå in istället eftersom de inte kan hålla sams. De tystnar och jag går tillbaka till solstolen. Tar 5 sekunder så får jag ett moln av sand och gräs över mig, flyger upp och vänder mig om och där står Elliot med en brett leende på läpparna som om han gjort något jättebra. Leder in honom och säger att han får stanna inne tills han sköter sig. Han stortjuter när jag går ut. Sätter mig i solstolen och jag hör ytterdörren öppnas, ut kommer Elliot med sin suraste min och säger ”dumma mamma”. Jag ignorerar honom. Lova däremot ignorerar honom inte utan ropar ”nä det är DU som är DUUUUM!” varpå Elliot tar sats och springer mot henne, Lova flyr och jagandet går runt runt, gissa var, runt min solstol. & såhär håller de på och jag håller på att bli tokig.

 

Jag går in och börjar med lunch och tänker att de kan bråka bäst de vill men det tar ju inte lång stund förrän båda grinar och beskyller den andra för allt.

 

Efter lunch gjorde vi ett nytt försök och äntligen fann de sin plats i lugnan ro. Men på varsitt håll, Lova i sandlådan och på gungorna och Elliot på en filt lekandes med sina bilar. Då pustade jag ut i solstolen en stund och fick sitta där utan att fara upp och ner som en pingisboll och vara arg hela tiden.

 

& lugnet infann sig snabbt och oj så välbehövligt att bara få sitta en stund och njuta.

 

Nu ska vi strax påbörja kvällsmat som ikväll blir grill.ning som övriga Sverige kan jag tro denna vackra kväll :-)

 

Hoppas ni har en ljuvlig lördag med solsken och barn som är sams ;-) ♥



Kommentarer
Melanie

Hahaha såna dagar har vi ofta, tyvärr! ;-)
Jag tror att just den dagen var precis likadan här, barnen bara bråkade och det gick knappt en sekund mellan fighterna, jag höll på att bli galen över att vi bor i lägenhet på andra vån, avundsjuk på alla som bara kan gå ut och vara ute hemma, vi måste alltid iväg och packa massa, så trött på det. Så alla dagar är verkligen inte rosa fluff, härligt att fler kan vara ärliga med den saken. Man vet ju att alla har det så, men jag tycker nog att dom flesta ändå bara vill måla upp en annan verklighet. jag tycker just att verkligheten är den bästa och att få höra att andra också har tuffa och jobbiga dagar ibland. Kram på dig!

2014-05-21 @ 09:43:54
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0