Äntligen!!!!

Efter 3 veckors intensivt slit, ja slit är faktiskt rätta ordet, är jag nu i hamn! Dubbellektioner tidiga morgnar och sena kvällar, plugg och åter plugg blandat med allt vardagligt som ska hållas igång samtidigt så har jag då gjort det. JAG HAR FÅTT MITT KÖRKORT!!!!


Efter år av det malande "jag måste ta körtkort", efter att en gång för nästan 10 år sen nästan varit i hamn men då blev sjuk och det rent ut sagt sket sig och blev sen inte av så har jag då lyckats med denna bedrift. Ja för mig är det en bedrift att äntligen gjort detta!


Jag är sååååååå glad!


Skrev upp i tisdags och körde upp igår och klarade båda :-)


Var dock längesen jag var så nervös inför något. Helt sjukt hur kroppen bara kan bli i totalt upplösningstillstånd av nervositet.


För er som undrar eller inte har körkort så kan jag bara kort berätta. Satte igång med intensivutb för 3 veckor sen. Hade då kört lite för många år sen samt lite i höst nu med sambon. Dubbellektioner bokades in och sammanlagt tog jag 14 stycken. Allt bokades in från dag 1 till slutet så jag visste direkt vad jag hade att bita tag i :-) Från körkortstillstånd tills att jag igår hade körkortet så har det gått på knappt 11 000 kr. Inte billigt men uj så värt det!


Har fortfarande inte greppat att det är sant. Att det är på riktigt. Tar nog lite tid att vänja sig :-)


Så ni som tvekar, inte tror ni klarar det etc så kan jag bara säga JO det gör ni! Har jag klarat det, 34 år gammal, 3 barn, gravid och fullkomligt slut av graviditetströtthet, starka tvivel på att jag kan, jobbat under tiden osv osv så kan ni. I promise :-) *jag klappar mig själv på huvudet* :-P


Idag är det vab men då jag hade tandläkartid på morgonen så körde jag in Fred till jobbet efter det. Inget roligt tandlbesök :-( Trodde för det första att de skulle laga tanden jag bitit sönder lagningen i men visdomstanden (som enligt tidigare tandl inte kunde dras utan skulle opereras bort) var mer akut då den hakat fast i tanden framför samt gjort att bakterier fastnat så jag hade stort hål i tanden framför. Så det blev utdragning av visdomstanden. Skönt att den är väck men var måttligt oförberedd kan jag lova. Sen ska tanden framför lagas, tanden jag bitit sönder måste rotfyllas och troligen byggas upp, en visdomstand till ska dras samt ett hål till som ska lagas.


Jag ser pengarna fullkomligen forsa mellan fingrarna :-( Men efter allt detta kan jag ju pusta ut och känna att jag är ikapp med munnen :-D Har ju dock visdomständer kvar på andra sidan sen men de kan man ju ta vartefter.


Har inte ätit frukost och är lagom hungrig nu, tur att jag inte får äta förrän om ett par timmar då :-S


Några bilder på Lova som roar sig med att prova mössor och pappas (fula :-O ) "Ingmar Stenmark-mössa" är favoriten för tillfället :-)







Kommentarer
Therese med Clara

Grattis till körkort :D Då behöver jag inte känna mig stressad än, är 24 och har fortfarande inte kommit loss :P

2010-12-17 @ 10:46:19
URL: http://kossanshandarbete.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0