"En bra karl reder sig själv"

Denna helg har passerat i en rasande fart men så har vi fått en hel del gjort. Igår var jag och lilltösen hos en kompis och hennes lilla tjeja, trevligt sällskap, god fika och lunch avnjöt vi där. Sen har det blivit julgodis för hela slanten, knäck, chokladkola och cornflakes crisps.


Har påbörjat julpyntning men den blev dessvärre inte klar så det får bli i början på veckan nu. Barnens rum är storstädade och fina, lite tomtar och pynt som ska upp där med bara.


Idag gav sambon och jag oss ut för att hugga en gran till oss och mamma. Nej vi skulle inte stjäla, vi har den fina förmånen att hugga gran samt träd för klyvning till ved i skogen här med skogsägarens tillstånd. Var ju inte riiiiktigt rätt dag att ge sig ut då det varit snöstorm hela dagen. Men dumdristiga som vi är tog vi bilen och gav oss iväg. Hann inte långt innan vi insåg att det inte var plogat på skogsvägen så vi skulle vända, hamnade lite på sidan av vägen och blev hängandes över en snödriva på något märkligt sätt. Var bara att ringa efter hjälp dvs vår närmaste granne som innehar traktor. Inte i många andra situationer blir det hos Fred (läs män ;-) ) mer framträdande att "en bra karl reder sig själv och ber inte om hjälp". Jag såg på honom hur gärna han ville säga att det var jag som kört och inte han :-D Vi blev hur som helst hjälpta av snödrivan och fortsatte till ett annat ställe. Vad händer?! Måste backa och vips är vi nere i diket. Sitter fast. Då slog min käre sambo näven i ratten :-P Men med en skyffels hjälp kom vi faktiskt upp.


Vi kom hem utan granar. Imorgon ska käre sambon GÅ ner till skogen och hängnet och hugga granar :-)


Lillsnörpan har varit en stund hos farmor idag och Fred är nu på väg att hämta henne så jag ska faktiskt ta mig en liten tupplur. Är helt slut. Längtar till tisdag när jag ska till tandläkaren så jag blir av med denna vidriga tandvärk. Den är otroligt knäckande och jag sover rent ut sagt skit om nätterna.


Lova börjar bli risig igen :-( Näsan började rinna i fredags kväll och idag är lilla näsan igentjock, hon hostar och är hängig. Hon och farmor hade mest myst idag berättade hon när jag ringde förut. Lova brukar äta minst 2 portioner av farmors köttfärsås men idag åt hon knappt upp 1. Jag som önskade att hon skulle få vara frisk nu och över jul, få mysa lite på dagis och hemma såhär innan jul samt att jag skulle uppskatta om jag kunde jobba denna vecka. Återstår att se.


Man blir inte rik på att vara föräldrar till Lova kan jag säga, vet inte ens hur det känns att få en full lön längre :-S Men så är hon världens underbaraste unge och det väger upp vilken lön som helst!


Imorgon kväll ska vi baka pepparkakor, då är Wilmer hemma igen med och vi är full styrka som kan gå lös på pepparkaksdegen :-)


Trevlig söndag kväll!



Åh vilken läskande bild, NOT!! Av någon anledning ser knäcken typ beige ut på bilden och resten vet i katten vad det ser ut som :-D Men jag kan försäkra att det smakar gott! :-)




Finaste kusinerna, Ewelyn och Lova



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0