Födelsedag, lussebak och julbord

Freds födelsedag idag! Lova slog upp ögonen kvart i sex imorse så strax efter sex var vi uppe hon och jag. Tände upp kakelugnen i köket och gjorde en saffransdeg så sen bakade Lova och jag medan resten av huset sov.


Efter att jag fixat frukost så fick Lova bära paket in till en sovande pappa till skönsång och sen slöt resten av familjen plus kära syster upp till frukost.


Skeda Udde blev nästa projekt och julbord med svärmor och Freds bror. Mysigt ställe med massor av god mat. Absolut välgodkänt men inte det godaste julbordet vi varit på.


Nu är jag lagom däst kan jag säga. Känner mig som en överjäst deg, fullstoppad korv eller liknande. Trött som få så det blir ingen sen kväll ikväll.


Ny fullspäckad vecka står för dörren, tänkte dessutom försöka klämma in att fixa de sista klapparna så man veckan innan jul kan koncentrera sig på annat än att rusa runt på stan bland alla julhysteriska och köpgalna människor.


Önskar er alla en fin start på veckan!



Bagaren Lova ;-)



Kl 7 på morgonen FÅR man faktiskt baka i pyjamas :-)



De fina "stora" älsklingarna

 

Liten älskling som uppenbarligen tänker smaka något på pappas tallrik :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0