Lova älskar skötbordet, NOT!

Lovas favoritsyssla är INTE att ligga på skötbordet, hon är så pass stor nu att jag försöker undvika skötbordet i möjligaste mån men pappan i familjen vill gärna ha henne där när det är dags för blöjbyte :-) ;-)


Pyjamas, smörjning osv brukar få ske på skötbordet på kvällen då allt finns på plats där. Dessvärre är ju inte kvällen den tidpunkt då vår snart 2 år gamla lilla sessa är på sitt bästa samarbetshumör.


Hon spjärnar emot och härjar, ska inte ta av sig, inte klä på sig, inte ta av blöjan, inte ta på ny blöja...Hon ska verkligen ingenting. Mer än att göra ALLT i sin makt för att vinna striden, bli nedsläppt från skötbordet utan att ha behövt gjort något av det som var vår tanke. Trots att detta aldrig sker så fortsätter hon kämpa, en vacker dag kanske hon lyckas verkar vara hennes tro :-)


Ikväll var hon glad om än hon inte ville göra något av det vi sa och tänkt förstås men det underlättar ju en del att hon är glad i alla fall :-) Nedan kommer bild på hur det kan se ut med Lova in action på skötbordet.




Om jag ligger såhär kan de nog inget göra!




Om jag låtsas sova så kan de väl bara inte göra annat än låta mig vara!




När de smörjt färdigt så måste jag göra det själv, så det blir ordentligt gjort!




Nöjd och glad :-)
(Notera att pyjamasen dock inte är på än :-S )


Imorgon är en dag som jag ena stunden vill ska komma fort och sen vara över fort och i andra stunden inte vill ska komma alls. Hoppas på att den blir bra och att saker och ting får bästa utgång.


Ha en fortsatt skön kväll!



Kommentarer
Martina -Tävla hos mig!

Wow, vilken igenkänningsfaktor det var på det här inlägget!

2010-12-15 @ 22:12:52
URL: http://ytterligare.blogspot.com
Nina

:-) Skönt att höra att fler känner igen det ;-)

2010-12-16 @ 06:46:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0