Vecka 26 och MVC besök

Mödravårdsbesök idag. Är alltid lite smånervös inför de besöken, inte för att träffa bm men efter mötet med henne så träffar jag alltid diabetesläkare, dietist och gynekolog. Detta pga att jag måste mäta mitt socker 7 ggr varje dag eftersom jag fick för högt värde vid glukosbelastningen i början av graviditeten. Då måste det hållas koll.


Sockret håller sig stabilt och inom normalvärdena vilket känns mycket skönt. Detta trots att jag nu äter kortison pga min magsjukdom och kortison är sockerhöjande så det känns fint at det håller sig bra :-) Urin och blodprov var bra, hjärtljuden likaså och jag hade bara gått upp 1 kg sedan inskrivningen. Nu hade jag ju allt annat än en lätt startvikt men kanske just därför är jag extra glad att vågen inte drar iväg då jag som det är redan nu har en del att ta tag i efter att lilleman kommit. Magmåttet (Sf) var lite över det normala men det har det varit med de tre tidigare med så varken jag eller bm höjde på ögonbrynen något särskilt över det.


Så från US gick jag glad och nöjd idag.


Nu en kaffe med älskling sen lite plock och så sova. Flickorna sussar och min "lille" pojk har jag pratat i telefonen med då han är hos hans och Julias pappa.


Sov gott när det blir dags för det!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0