Hal som en ål och stark som en björn

Har man barn så vet man att man inte ska ha en föreställning om hur saker ska bli för har man barn som sällskap så blir det sällan som man tänkt. Ibland blir det så mycket bättre än man tror och ibland inte alls :-D


Idag tex, bestämde jag att liten Lova skulle få vara ledig från dagis och vara hemma med mig som är sjukskriven. I vanliga fall när vi jobbar båda så väcker vi henne strax efter 6 men imorse när vi var lediga så slog hon upp sina blå 5.40. Jippi, not! Dessutom vaknade hon på sitt mindre strålande humör. Annars en mycket glad och behaglig tös (om ändock busig). Idag var INGET bra!



Jag både sa och gjorde fel saker och lyssnade inte på henne alls. Enligt hennes mening. Dessa dagar är blöjbyte inget som man gör oftare än nödvändigt, om jag säger så.



Hur man som 23 månaders ung liten människa kan bli hal som en ål och stark som en björn så fort man bara säger byta blöja är helt otroligt. Där börjar kriget. Ett krig som Lova dessvärre alltsom oftast förlorar men hon går ju ändå med hedern i behåll ur striden kan jag säga, för OJ som hon strider för sin rätt, vilja och åsikt.



Så idag har vi bråkat en del, lilla Lova och jag. Men vi har myst massor med, pussats och kramats. Ett frisörbesök med kortare lugg som resultat på liten tjej hann vi med också.



Imorgon börjar något stort för mig. Stort för MIG alltså. Kommer att berätta framöver men just nu stannar det i familjen. Känner en viss nervositet och även om jag är hemlighetsfull så hoppas jag att ni kan hålla en tumme för mig kommande veckor. Tackar allra ödmjukast för det :-)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0