Myyyys (& lite kort)

Kortisonet har verkat, jippiiiiii! Jag mår bättre och har idag städat och pysslat. För er som inte vet så har jag Crohns, en kronisk tarminflammation och min sitter i slutet på tunntarmen. Sjukdomen är obotlig och kommer i skov. Jag fattade det inte, då jag varit symptomfri länge, att det var ett skov jag haft sista veckan. Så det var en befrielse att börja med kortisonet och känna att jag snabbt blev bättre.

På förmiddagen var vi på Ikea med en halv miljon andra människor men vi stökade över det vi skulle ganska snabbt. Julia har sovit hos mamma inatt och kom hem först ikväll. Fred och Lova har i eftermiddag varit hos svärmor och sen åkt en kyrkogårdsrunda och tänt ljus på släktingars gravar. Då var jag hemma och pysslade. Själv. Jag, stereon och städredskapen :-) Wilmer är hos Patrik, som är de stora barnens pappa (Julia och Wilmer).

Ikväll blev det mys. Vi åt mat vid matsalsbordet i vardagsrummet med massa tända ljus. Jag, Julia och Fred. Lilltösen sov. Wilmer saknades men vi får ta igen det nästa helg.

Kvällen är inte slut än, nu blir det tv och mys där med lite godis.

Vad livet är härligt när man får må bra! :-)






 







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0