Aj aj aj aj aj :-(



Ja bilden talar väl sitt tydliga språk. Tandeländet som sitter framför den visdomstand som jag drog ut mådde ju inte alls bra då visdomstanden suttit så illa. Rotfyllning blev det och rensningen påbörjades förra onsdagen och då hade jag haft rejält ont i några dagar. I tors kändes det bra men sen i fre började en värk smyga sig på. Denna har sen eskalerat och inatt hade jag grymt ont. Blir ju mycket värre när man ligger ner då det liksom blir ett tryck.


Ringde tandläkaren och fick tid i eftermiddags och hon sa att det blivit en inflammation under eller i rötterna pga bakterier så det blev penicillin.


Vanliga värktabletter hjälper inte och penicllinet kommer ju inte göra märkbar nytta förrän om ett par dagar så det blir främst en rolig natt inatt. Ligger ju och ammar Elliot nattetid och det funkar så bra, ingen av oss blir riktigt uppväckt, men det kommer jag inte klara inatt så får se vad lilleman säger om det.


Är så less på tänder nu så jag vet inte vad!!!!


Fred har mekat bil ikväll igen och jag har varit ensam med de små. Det är lite utav en utmaning att ha hand om nattningen ensam med en supertrotsig och gnällig 2-åring och en kvällsskrikande bebis men just ikväll gick det över förväntan :-)


Tänkte imorgon eller på torsdag åka in till stan och köpa några smågrejer i form av kläder till mig, bl.a ett par linnen jag sett på Åhléns. Får se om syster och mor vill följa med.


Nu ringde Fred och sa att han är på väg hem så då ska vi ta en kopp kaffe ihop innan det är sovdags.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0