Nattningskaos

Oh my god pustar jag nu!


Fred skulle iväg och fixa det sista med bilen ikväll så jag var ensam med kvällsbestyren igen. Lova har varit hos farmor idag och Fred åkte direkt efter jobbet dit men väntade med att åka hemåt så Lova kunde få somna i bilen och sen bara bäras in i sängen. Brukar alltid funka. BRUKAR! 15 min efter att han åkt ikväll vaknar hon och är genomledsen och smått förvirrad över var hon är såklart. Elliot hade då äntligen somnat en stund så jag kunde sätta mig inne hos Lova så hon kunde somna om. Julia var hemma och hade som tur var sin mest barnkära kompis här :-)


När Lova väl somnat och jag skulle avlägsna mig från hennes rum hör jag Elliot skrika och Julia bär runt på honom. Tar honom och badar honom vilket han älskar. Mindre roligt att bli upptagen där ur dock :-S Vem vaknar medan jag håller på och tvättar Elliot, jo Lova såklart. Julia springer in till henne men hon vill ligga i vår säng så Julia tar med henne dit. Nej det var inte bra heller utan hon vill ha gröt. Gröt får hon och under tiden söver jag Elliot.


Går in med Lova i hennes säng och sätter mig bredvid. Vem vaknar då om inte Elliot. Jag tar Elliot och Julia går in till Lova. Lova är ledsen och kan inte somna så hon får komma in till mig och Elliot i min Freds och säng. 20 min senare sover de små liven, tätt intill mig på vardera sida. Bär sen in Lova i hennes säng.


Detta är nu 1 timme sen och än sover de. Men hua vilket bestyr. Vad hade jag gjort utan min största älskade unge ikväll. 2 ledsna och sovvägrande småbarn är inte lätt att ta hand om ensam.


Nu är det ju såhär, att de här 4 barnen är det bästa och finaste i mitt liv och tur är ju det när prövningens vindar blåser snålt ;-)


En smått försenad kopp kaffe och lite plock innan sängen, orkar inte vänta på gubben ♥  Han kommer när han kommer.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0