Vårdcentralen here we come again!

Lova fick igår som en rodnad i pannan och idag var den rödare och hon var lite svullen ner mot näsan så jag ringde Vc på morgonen. Hon har även feber fortfarande och är genomsnorig. Snabbsänkan var en hel del förhöjd men läkaren tyckte att vi skulle avvakta någon dag för att se om hennes kropp reder ut det själv. Om den gör det så är det ju bra då den bildar antikroppar. Är hon däremot inte bättre eller rent av sämre på torsdag så skulle vi ringa och då få ta ett nytt prov och eventuellt få penicillin då. Läkaren trodde i alla fall att rodnaden hade med förkylningen att göra men kunde inte säga på rak arm vad det är.


Fred kom hem tidigare och det gjorde inte så mycket ;-) Med två små sjuklingar så hann jag ingenting på förmiddagen t.e.x så åt jag frukost när han kom hem strax efter 12.

Julia är hängig igen med :-( Hon sov hos en kompis mellan sön och mån, vi frångick en princip av olika anledningar, och jag trodde hon hade med sig penicillinet vilket hon inte hade så på 1 1/2 dygn åt hon inte penicillinet :-E Så nu har hon jätteont i halsen igen och mår inte alls bra. Pratade dock med läkaren idag och hon sa att det bara var att köra på med penicillinet och sen när kuren är slut får vi se om det lyckats ta bakterien. Annars får hon börja om...


Nu ska jag ta en kopp kaffe och sen en välbehövlig dusch innan sängen.

Sorry ni som läser att ni får läsa mycket om baciller och sjukor men tyvärr verkar det ju vara så att det är det som vi är bäst på och sysselsätter oss mest med nuförtiden :-O Det lämnar ju då tyvärr inte mycket utrymme för annat då vi knappt är utanför dörren mer än när vi åker till Vc ;-)


En bild på Elliot filosoferandes i babysittern kan jag bjuda på i alla fall :-)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0