Getingar

Alltså jag törs knappt säga det högt då de är ett av mina största insektshatobjekt på sensommaren men de lyser med sin frånvaro! Tjohooo vill jag skrika men vågar inte riktigt ifall de ännu är på intågande. Men med tanke på denna långa och kalla vinter vi hade så är det faktiskt inte omöjligt att en hel del drottningar strök med och det därför är en anledning till att de inte är överallt som de annars är...

Jojo de har sin funktion men de är ju faktiskt till ett allmänt förtret när de är överallt. För er som inte vet så mycket om getingar så kan jag meddela att på försommaren letar de bomaterial samt boställe och är sällan jobbiga för oss människor mer än att de letar sig in när man har öppet. Nu däremot, på sensommaren så är det mat de letar och det är DÅ de är riktigt jobbiga... Fikar eller äter man ute så är de där som magneter på maten, fallfrukt, sätter sig på oss människor osv.

Men än så länge, peppar peppar, verkar de inte vara så många. Så jag hoppas på det jag just skrev, att vintern tagit kål på många...

& nej, att känna hat mot getingar är inget man behöver oroa sig för. Syftar på tidigare inlägg då jag bestämt menar att hat är något man bör söka hjälp för. Getinghat är ganska harmlöst egentligen om än jobbigt för den som innehar det, samt att det ofta är en fobi och DÅ kanske man borde söka för det(?) Eller nä, jag skulle då inte söka för det om än jag är VÄLDIGT nära getingfobi. I alla fall är det inget jag reflekterar något extra över denna sommar ;-) :-P

& nä någon bild på geting blir det inte, det klarar vi oss så bra utan :-D



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0