Hej det är jag som är:



Klubban!

Nu pratar jag inte djupare saker som intellekt osv utan rent och skärt utseende. Jag ser ut som en klubba, exakt! Själva slickdelen, godiset, är min överkropp och pinnen benen. Nu menar jag inte att mina ben är smala som pinnar men jämfört med överkroppen så är de smala.

Helt absurd kroppsform och hur blev den så. Jaja 4 graviditeter, stillasittande jobb och alldeles för lite motion men jag menar just formen. Varför koncentrerade sig allt fett på överkroppen? Inget på bak och ben nästan utan äckligt rygg och magfett. Blä!

Jag gillar INTE det jag ser i spegeln. Ändå är det så att jag trivs med mig själv på ett helt annat sätt än vad jag gjorde förr. När jag var yngre. Är mycket mer trygg, lugn, accepterande och snällare mot mig själv och har en helt annan självkänsla. Även om det sistnämnda skulle kunna vara en hel del bättre ändå.

En sak är säker och det är att jag tänker inte tävla med kvinnan som jag skrev om häromdagen, om att bli fetast i världen. Jag måste ut och skaka av mig det överskott av kropp som jag "fått". Varken hälsosamt eller snyggt.

Först ska jag gå ett par ronder med självdisciplinen och se till att jag går segrande ur den kampen!

Wish me luck! :-D



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0