Vardag

Imorgon tar vi ytterligare ett steg mot vardagen, Lova börjar dagis. Fortfarande bara 3-timmars dagar men det är stort ändå. Hon har varit ledig hela sommaren lång och jag vet att det kommer bli lite jobbigt för henne nu i början innan hon kommer in i det igen.

2 av 3 steg mot vardag och höst är fr.o.m imorgon avklarade, Fred har börjat jobba och Lova dagis. Nästa vecka drar skolan igång, steg 3 av 3 :-) Mjukstart för mig som är hemma kan man säga :-)

Har ikväll bokat in en dejt med en kär vän, fina Karin. Så på tisdag när hon slutat jobbet ska vi fika och prata. Ser jag fram emot massor! Det händer mycket i hennes liv nu och jag har full rulle här hemma så träffarna har varit glesa sista tiden men nu så :-)

Är lite pirrig inför morgondagen, löjligt kanske men jag tycker det är så jobbigt om Lova ska bli sådär ledsen och bara verkligen inte vill bli lämnad. Det skär igenom hela kroppen på mig och hela mitt mammaväsen vill bara "rädda" henne då. Förnuftet säger ju dock att det är roligt för henne där och jag vet ju att det jobbiga lägger sig och att hon har toppenkul på dagis när hon väl blivit varm i kläderna.

Nu ska jag knoppa för jag är sååååå trött och förmodligen har ni redan slutat läsa för det här var ett riktigt tråkinlägg....

Gonatt!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0