På lördag blir det bak och julgodis

Hoppas innerligt nu att alla baciller hålla sig väck för på lördag har vi bokat in en bak- och julgodistillverkardag :-) Lussebullar, pepparkakor, 2 sorters knäck och lite annat godis ska vi göra hela familjen. Det blir mys. Jag gillar när det är planerat med en sådan dag för då får ungarna härja loss med mjöl, övriga ingredienser och deg bäst de vill än när man helt spontant och lite snabbt och smidigt ska fixa en sockerkaka eller liknande till fikat och alla barn ska hjälpa till och det slutar med mjöl, äggskal osv i hela köket och på alla ungar ;-)



Kommentarer
Malin

Mysigt det låter.. Jag kommer aldrig glömma traditionerna när jag och min bror vad hos gammelmormor och bakade pepparkakor, det höll i sig i bra många år :-) Det bästa av allt vad att äta av degen ;-) Hoppas ni känner julstämning, själv gör jag det inte alls. Kan inte fatta att det snart är Julafton :-) Men är väl för man ska jobba hela helgen. Har dock köpt pepparkaksformar så ska ta mig i kragen och baka ett gäng med Ewelyn nån dag. Hon älskar ju att baka :)

2011-12-15 @ 13:19:15
URL: http://ewelynsmamma.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0