Gott slut mina vänner

Vi kommer avsluta 2011 och påbörja 2012 på samma sätt, genomförkylda, hostiga och allmänt hängiga :-(

Jättetrist men vi får mysa tillsammans i familjen. Ska i alla fall åstadkomma lite god mat till kvällen även om det inte blir så avancerat. Lite blandade frukter till förrätt, potatisgratäng och ugnsstekt fylld fläskfilé samt någon enkel och god efterrätt som jag ännu inte bestämt.

Så det blir nog bra. Lite nässpray så man känner smaken på maten bara ;-)

2011 då, ett ganska lugnt år på det stora hela. Det känns så i alla fall.
 Finaste lilla Elliot kom till oss och vi fick ännu en gång uppenbarat för oss att kärleken är gränslös. Jag avslutade min tjänst på banken efter 8 år. Syrrans goaste lilla Adam föddes och förgyller vår familj. 3 av våra kompispar har separerat. 1 par som separerade för ett par år sedan har i år återförenats :-) Brorsan och Malin har separerat. Det har varit ett förvånansvärt friskt år, barnen har inte varit sjuka alls mycket. Jag tog mitt körkort i dec 2010 och därför haft körkort hela detta år, en av de bästa sakerna jag gjort.

Jag känner en oerhörd tacksamhet för att ingen i min närhet har drabbats av någon allvarlig sjukdom eller att någon gått bort i år. Sen pappa dog så tänker jag det varje gång vi påbörjar ett nytt år, måtte ingen i min närhet gå bort i år eller bli sjuk.

2012 är ju således ett oskrivet blad. Det som jag redan nu vet är att min föräldraledighet kommer ta slut och jag måste fundera över vad jag ska göra, vad jag vill göra. Elliot ska börja på förskolan, hua jag får ont i magen bara jag tänker på att jag ska lämna ifrån mig denna lilla skatt. Julia ska börja högstadiet, många blandade känslor. Elliot ska firas på sin första födelsedag.

Sen ska jag ju vinna den där miljonvinsten på Lotto nästa år :-P Bara så ni vet ;-)

Önskar er alla ett riktigt

G O T T  N Y T T  Å   R
!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0