Förlossningsbesök & hinnsvepning

Blev ju en koll hos bm idag då jag inte mår bra. Hade lite förhöjt blodtryck samt lite äggvita i urinen så min bm tog en del prover och skickade ner mig till förlossningen så de skulle köra en kurva samt känna lite. En halvtimme får man ligga och de kör kurvan men lilleman i magen hade förhöjd hjärtfrekvens så jag fick ligga ytterligare 45 min. Då tack och lov lugnade han ner sig ganska snabbt så de 45 minutrarna visade en bättre kurva :-)

 

Fick sen prata med läkaren. Hon kände på magen, frågade lite och kollade provsvaren osv. Tyckte att jag skulle hem och vila och gav mig citodon för huvudvärken samt att jag skulle ringa om det blev värre. Ny koll på tors och då ska alla värden tas igen för att se vart de tar vägen och om jag ska sättas igång eller inte. Läkaren gjorde en hinnsvepning men på ren känsla vet jag att den inte kommer ha någon effekt.

 

När jag hinnsveptes när jag var med Wilmer så gjorde det riktigt rejält ont men bara en kort kort stund. Men det kändes ordentligt. På natten sen satte värkarna igång.

 

När det gjordes när jag var med Lova så kändes det knappt och hade då inte heller någon effekt. Exakt så var det denna gång med. Kändes inget alls :-(

 

Så det handlar ju helt klart om vilket läge kroppen är i, är den mogen för förlossning så har hinnsvepning effekt annars inte. Så jag får helt enkelt vänta ut min kropp och denne lille kille så kommer det igång när allt är redo. Om nu inte värdena drar iväg så de sätter igång mig. Men det vill jag helst inte. Blev igångsatt med Julia och den förlossningen minns jag tyvärr inte med ljusa minnen, intensiv och långdragen så jag trodde jag skulle stryka med.

 

Hoppas få må lite bättre nu, att det vänder och lugnar ner sig och att lilleman inte tänkt ligga kvar därinne längre än till bf i alla fall :-)



Kommentarer
sandlådemamman

Tittar in via FL! Hur många barn har du och hur gamla är de?



Hoppas förlossningen sätter igång snart!

2011-02-28 @ 22:47:49
URL: http://sandlada.blogg.se/
Nina

Kul att du tittade in! Mina barn är 11, 9 och 2 år och så lille fyran i magen som är beräknad 13/3. Tack för omtanken, jag hoppas också innerligt att det snart sätter igång :-)

2011-03-01 @ 08:48:16
Mia

Hoppas att det sätter igång snart <3

Håller alla tummar kram

2011-03-01 @ 11:55:56
URL: http://cirkuspuman.blogspot.com
essay

mycket intressant artikel, vill jag tacka författaren

2011-12-25 @ 12:59:02
URL: http://essayshelp.org/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0