Klass 1 varning för kollisionsrisk

Ja det är en stående varning i detta hem för tillfället. Varning har utfärdats för omgivningen och avser hormonstinn höggravid kvinna och förpubertal och ganska hormonstinn dotter. Varning har valts att ufärdas för omgivningen av två anledningar, risken för att själva hamna i kollisionskurs med dessa tu samt den största risken, att mer än för hälsan nyttigt vara tvungen att höra på de kolliderandes ständiga gräl och tjaffs.

 

Att det är möjligt att hela tiden tycka och tänka så olika, hitta så mycket saker att tjaffsa om, orka lägga så mycket energi på bråk ärör mig ganska nytt. Jag får i alla fall uppleva det ur en helt annan synvinkel än sist, för sist jag upplevde något liknande var väl för sisådär 20-25 år sen och då var det jag själv som var den förpubertala.

 

Som vuxen vet jag ju att det är en övergående period om än den för mig kommer avslutas betydligt tidigare än för den förpubertala tösen. Kan ju dock meddela att tiden för när detta kommer avta helt känns ganska avlägsen. I alla fall om lilla bruttan här hemma ska ha en riktig frigörelsemanifestation under sina tonår. Det återstår att se...

 

Just nu försöker jag undvika att vi ska vara för nära varandra när de värsta tillslagen av hormonsprut slår till. Övrig tid har vi tack och lov hur mysigt som helst <3 Min stora fina flicka <3

 

Styrka till alla tonårsföräldrar och till alla fina tonåringar som känner sig missförstådda! En extra styrkekram till er gravida som känner er lika hormonstinna som jag ;-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0