Vila

Ja den där vilan och att bara få vara lite som jag såg fram emot fr.o.m denna veckan har lyst med sin frånvaro.


Lillsnörpan fick hög feber i fredags och en hosta som jag tror hon själv skulle kalla omänsklig om hon kunde, totalt vidrig som tagit greppet om hennes lilla kropp utan att ge vika en sekund. Hon har trots bricanyl hostat sig igenom dagar och nätter och varit som en liten trasa. De stora barnen har i början av veckan varit hemma med huvudvärk och magont. Markservice på hög nivå kan jag meddela är vad all min tid gått till.


Det enda jag gjort är att ha försökt se till att alla små barns behov blivit tillgodosedda i möjligaste mån. Lova har knappt sovit på nätterna och inte kunnat komma till ro på dagarna förutom några kortare stunder i famnen så den trötthet jag tidigare känt har nu blivit något totalt obeskrivligt.


Idag var det dags för Vårdcentralen med Lova kände jag så jag ringde, beskrev läget och fick tid.


Doktorn lyssnade och tyckte in det lät något vidare i luftsystemet på lilla stumpan. Till lab för stick i fingret, Lova sa inte ett pip. Snabbsänkan var ok för läget med infektion. Sen skulle hon dricka kortison som jag vet smakar vidrigt, hon gjorde inget motstånd men när hon efter hälften kände smaken så åkte resten ut. Det hon fick i sig tyckte doktorn ändå räckte. Sen blev det att inhalera, i två omgångar med 15 min mellanrum. Inga protester då heller. Hon var helt fantastisk lilla gummman! Hennes flämtande andning är mycket bättre men hon hostar som en liten tok och även att febern sjunkit så är hon som en liten trasdocka, ledsen och vill bara bäras.


Nu börjar bacillerna sprida sig i huset och jag känner mig risig och Julia är riktigt vissen ikväll.


Den planerade och önskade vilan får väl tas när sjukorna försvunnit. Misstänker att helgen kommer gå i sjukdomens tecken. Suck! Känns ju sådär när lillstumpan fyller 2 år på måndag och det ska städas och bakas inför kalas på måndag men det får gå. Bara vi inte är sjuka då utan kan fira henne som planerat.


Nu ska jag natta alla trollungar och hoppas att de får lite sömn inatt. Lova tar jag med in till oss och kan förhoppningsvis natta både henne och mig.


Nattinatt :-)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0