Födelsedag

Jag har firat födelsedag med en jättearg bebis och en helt otroligt bångstyrig 2 1/2 åring. Så den där tårtan jag igår tänkte att jag skulle baka idag ifall någon kommer, annars till oss i familjen att fika på kunde jag känna mig blåst på.


Började dagen med att skjutsa de två stora i olika omgångar till respektive "skola". Elliot slog till och somnade så skönt mellan lämningen av Julia och Wilmer så jag var tvungen att väcka honom för att köra Wilmer och där verkade hans dag bli förstörd. Han har inte kunnat somna sen dess, bara slumrat till på min axel en stund då och då. Så fort jag varit tvungen att lägga ner honom så har han skrikit sig tokig nästan. Jag har bytt blöjor hela tiden känns det som då båda de små sett till att fylla blöjor med nr 2 x antal gånger.


Lova har firat sin mamma ;-) med att kladda ner hela sig själv med ett rosafärgat läppstift och hällt ut en massa badsalt i Julias rum, detta hann hon på mindre än 5 minuter när jag bytte på E. Hon kastade ut sin tallrik med mat när hon ansåg sig färdig vilket resulterade i att halva köksgolvet var fullt med klibbiga makaroner och mosiga köttbullar. Hon fick tag på Wilmers plånbok (som för honom är HELIG) och tömde den på allt så nu letar jag efter pengar och allt annat så jag kan återställa den i befintligt skick.


Två kort fick jag med posten, ett från min ena moster och ett från hennes dotter således min kusin :-)


Erkänner lite motvilligt att jag är barnsligt förtjust i paket och firande, jag tycker det är lika roligt att fixa till andra som att få själv faktiskt. Lite töntigt kanske men sån är jag. Att få känna sig lite viktig, uppskattad och uppmärksammad en dag är väl mysigt :-) Dessvärre har inte jag och min sambo riktigt samma syn på sånt ;-) Men får jag en blomma så ska jag vara glad :-P & det blir jag också förstås!


Nu tror jag Elliot somnat så ska prova att lägga ner honom och se om jag kan röja upp röran i köket som en viss liten charmig, pratig, söt, underbar och alldeles förskräckligt styrig och pillig tös åstadkommit :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0