Kokosboll, kokosbulle, chokladboll...Whatever!

Inte lätt att hålla isär alla godsaker ;-) främst inte när svenska inte är modersmålet.


När Julia och jag var och handlade en dag så såg jag en handskriven skylt på disken vid det lilla fiket vid entrén och där stod att läsa: "Kaffe + kokosbolle 25 kr" Jag skrattade och visade Julia genom att peka. Jag upptäckte då att de två killarna bakom disken uppmärksammade att vi hade roligt åt något.


Nästa gång jag handlade såg skylten ut såhär:


En liten diskret överstrykning ;-) Istället för att skriva om skylten :-O


(Till saken hör ju också att det var ju inte en kokosboll, kokosbulle, en sån med skum i som ingick i det där priset utan en chokladboll)


Förra veckan var skylten utbytt. Datautskriven med texten: "Kaffe + Kokosboll 25 kr"


Hahaha!


Tänk så tokigt det kan bli :-)


Tilläggas bör för att undvika tolkningar och missförstånd att det INTE ligger något rasistiskt bakom det jag skriver. Jag skrattar inte heller åt människorna. Det jag skrattar åt är när det blir sådär tokfel oavsett vad det gäller och denna gång var det språkfel.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0