2 veckor

Finaste lilla Elliot är 2 veckor idag och jag kan inte fatta det. Ändå försöker jag stanna upp dagligen för att verkligen suga i mig allt jag kan av denna lilla skapelse.



<3


Han sov igenom hörseltestet och hans hörsel var felfri så det var skönt. Hela förmiddagen sov han sig igenom men i eftermiddag har han velat tutta konstant.


Jag tog fram köttfärs ur frysen imorse som jag skulle göra lite av. Jag gjorde köttbullssmeten och en stoor köttfärslimpan så fick Fred rulla köttbullarna och sen stekte jag dom med liten Elliot på armen :-) Han kunde nämligen nöja sig med att bara vara i famnen och inte tutta vissa stunder ;-)


Skulle gjort köttfärssås med men så blev det inte så MAMMA!!!?? Om du läser detta, snääällaaa pleeeeaaaaseeee kan du inte göra en stor sats av din GODA köttfärssås till oss :-) Den är ju så god! Med "stora" lökbitar så jag kan peta bort dom till mig och barnen :-D Kanske kan jag göra något i gengäld till dig?


I ärlighetens namn så är det lite jobbigt med Lova nu, det här med att bli storasyster var en stor förändring för henne. Hon har så lätt till tårar hela tiden och bara gör tvärtemot vad vi säger, slåss och skriker. Jag försöker att inte skälla på henne då jag vet att det bara har motsatt effekt men i vissa fall måste vi ju markera med höjda röster och ta bort henne från det hon håller på med. Men det är jobbigt, jobbigt på så sätt att jag inte vill att hon ska känna sådär, att jag inte vill vara arg på henne. Jag förstår ju precis vad det är som pågår och att det är jättejobbigt för henne. Hoppas det lägger sig lite snart, ännu har det ju inte gått särskilt lång tid :-)



Finaste lilla Lova <3 med köttbullar runt munnen :-)


Ska nu försöka göra någon anordning så vi kan väga lilleman på hushållsvågen. Vi fick inte tid på BVC förrän på tisdag och då är det 1 1/2 vecka drygt sen vi vägde honom och jag känner att jag vill ha lite hum om hans vikt. Så inte tuttigheten beror på för lite mat. Är ju i och för sig mer inne på att jag ännu en gång fått en riktig liten tuttbebis :-) men kan vara intressant att veta vad han väger nu.


Sen blir det sängen för idag är jag riktigt TRÖTT! 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0