♥ 3 veckor ♥

3 veckor har gått sen han kom till oss, lilla ljuva Elliot ♥ Det där lät som han kom i en kartong eller liknande levererad till dörren, riktigt så enkelt var det ju inte ;-) Tack och lov, för hur ont en förlossning än gör så skulle jag inte vilja vara utan den.


Idag har han sovit nästan hela dagen, med undantag för matstunderna. Nu ikväll har han varit vaken och legat i famnen och kikat en massa. Så underbar! Jag tittar, luktar och smeker och jag får bara inte nog. Tiden går alldeles för fort och jag börjar redan oroa mig för att den här bebistiden bara helt plötsligt är slut :-O


Har dammsugit och torkat golven på nedervåningen idag, med undantag för vårt sovrum för där låg Elliot och sov så det ska jag ta imorgon. Tvättat några maskiner och plockat och grejat. Elliot sov sig igenom hela tiden när jag höll på så jag hann hoppa in i duschen med.


Tog bara upp honom för matning och satte honom sen i bilstolen för jag skulle åka in till Mjölby en sväng. Julia fick följa med för hon behövde komma utanför ytterdörren här.


Skulle ha regnställ, tunnare vantar och byxor till Lova, några plagg till Elliot samt en ny golvmopp. Hittade allt utom mopp eller nej jag glömde moppen rättare sagt. Hittade jättefina Adidas skor till Wilmer på Intersport när jag var inne där och köpte Lovas regnställ, på kampanjpris dessutom :-)


Elliot vaknade när jag körde in på uppfarten till huset, helt otroligt vad han sovit idag men han verkar vara lite "varannan-dag-bebis" så imorgon kanske blir en vaken dag :-)


Imorgon ska vi till Barn mottagningen på sjukhuset med Lova för alllergi uppföljning och koll. Hoppas vi får något mot hennes eksem och klåda på kroppen. Pricktest vore bra för att kolla lite extra vad de röda blafforna i ansiktet som poppar upp ibland kan bero på.


Nu ska jag fortsätta rensa ur Lovas garderob och sen zzzzzzoooova :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0