Höftledsluxation

Besöket hos ortopeden igår gick bra, lillemans höftkulor verkar ligga som de ska. Jag hade höftledsluxation när jag var liten och fick ligga i skena så därför har alla mina barn fått besöka ortopeden för undersökning som nyfödda och sen en röntgen vid 6 månader. Än så länge har ingen av dom haft det jag hade så hoppas Elliot slipper det med.


 

Kom precis hem från Apoteket, inhandlat lite grejer. Har helt plötsligt fått stans halsbränna så var tvungen att ha något för det sen behövde Julia bafucin då hon är sjuk och har jätteont i halsen. & så nässpray till genomsnorig Lova. Hoppas hoppas att våren är på ingång nu så vi kan slippa alla baciller som tycks krylla överallt och slutligen hamnar hos oss :-E

 

Mitt försök till egen anordning att väga Elliot hemma gick inget vidare :-S Så efter Apoteket svängde vi förbi BVC och vägde honom på vågen som står i väntrummet där. Vad händer när jag drar av blöjan då. Jo stans kisstråle och världens sprutbajs. Han kissade ner soffan där, sina byxor och strumpor och bajs i overallen då han fortfarande låg i den :-O Hade ju ombyte med som tur var. 4 450 gram vägde han. Bra viktuppgång men frågan är hur bra den är egentligen. Han tuttar miljoners ggr varje dag. & natt. Så fort han vaknar ska han ha tutte och nappen totalvägrar han då och han skriker tills han får bröstet helt enkelt. Så då tänker jag att om han åt var tredje timme ungefär hur mycket skulle han gått upp då mån tro... Så svårt det där men jag hoppas att han ändrar sig lite för nu är det som sagt enbart bröstet gäller mest hela tiden. Men han är ju bara 2 veckor än så klart att tutten är det bästa tänkbara :-)


Ikväll är det Let´s Dance final och det måste vi ju se. Julia älskar det programmet :-)


Skulle vara skönt med en eftermiddagslur men tveksamt om man kan få till det. Lova vill vara med mig och tar jag med henne och lägger mig när jag ligger hos Elliot så har hon ingen ro utan far runt och grejar så det blir allt annat än vila :-) Får slappa framför tv:n ikväll istället.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0