Jakten på näsdroppar

Var igår till vårt apotek för att köpa de enda näsdroppar som är avsvällande som man kan ge till nyfödd men de var slut. Det visade sig även vara något leveransfel så apotekaren meddelade att alla apotek som sålt slut på dom sitter i samma sits. Där började jakten. Idag på morgonen började jag ringa runt. Till slut kom jag till ett Cura Apotek på Maxi i Linköping och de hade kvar :-) Jag blir inte klok på alla apotekskedjor numera. Så idag styrde vi skutan mot stan och köpte näsdroppar :-) Dyra näsdroppar ;-) Har tänkt att han ska få till natten då det är värst, så han ska få luft när han tuttar lilla gubben.

 

Idag kom Julia hem efter att ha spenderat de senaste nätterna hos en kompis. Allt för att undvika magsjukan och än så länge verkar det ha funkat. Normalt sett får de inte sova borta när det är skola men vad gör man inte för att skona dom från sjukor.

 

Skulle vara roligt att få visa lille Elliot nu faktiskt. Pga alla baciller så är det bara de allra närmaste som träffat honom då de kom när vi precis kommit hem och var friska. Lite roligt med besök med, kan bli lite enahanda när det inte händer någonting på flera dagar. Inte för att jag tröttnar på mys men kan vara roligt att möta omvärlden lite med :-)

 

Kära mor och syster kom i eftermiddag i alla fall :-) Det piggade upp oss alla lite. Mamma har jobbat hela helgen och igår så det var ett antal dagar sen vi sågs. Roligt med att någon vågar sig hit ;-)


Lova vägrar sova ikväll så får väl se när gluggarna slår igen där. Själv ska jag ta en kopp te och macka nu i amningspausen.



Lova leker något men vi vet inte vad :-)



Elliot sussar gott i vagnen 


Sov gott sen allesammans!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0