Otrohetssajter

Ja ni har säkert hört och läst om det själva. Jag läste en artikel på aftonbladet senast igår, läs här. Jag blir förskräckt men ser ett stort sundhetstecken i att så många RO-anmäler.


"Vi har startat en tjänst för ett beteeende som redan finns" säger grundaren. Ja och?!? känner jag då. Skulle det vara en ursäkt, en förklaring, en orsak för att starta en otrohetssajt. Vore fruktansvärt om det resonemanget skulle sprida sig, att bara för att det finns ett beteende kring något så är det fritt fram att dra igång en marknad för det för att tjäna pengar på. Det här samhället tycks inte veta några gränser längre. Att tjäna pengar på människors olycka, beroenden, brister osv tycks vara helt okej. Vad hände med medmänsklig respekt och att vårda grundläggande värderingar som faktiskt fanns en gång.


Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag läser att det finns en panikknapp som man kan trycka på och därmed slussas till en mer oskyldig sajt om någon närmar sig datorn eller liknande när man sitter och otrohetssurfar.


Våra barn växer upp i ett samhälle som kommer göra dom till förvirrade människor, vi försöker lära dom rätt och fel och ge dom goda värderingar för deras vuxna liv medan samhället spyr ut raka motsatsen. Rent krasst och mer långsiktigt så känns det som att människan är på god väg att förgöra sig själv.


Det är med sorg jag även läser i denna artikel att det på en otrohetssajt finns över 8 miljoner medlemmar runt om i världen.


"Ett alternativ till skilsmässa", jag fnyser av förakt till det uttalandet. Otrohet slår och har alltid slagit familjer i spillror och det står alltid fler förlorare än vinnare kvar efter en otrohetsaffär.


De som lever i sk öppna förhållanden är ju en annan sak, de har en överenskommelse om att träffa andra är okej. De innefattas därmed inte av det jag skriver här. Då pratar vi o vuxna människor som fattat ett gemensamt beslut och förhoppningsvis är väl medvetna om vad denna överenskommelse innebär.


Jag tror dessvärre inte på det själv men jag önskar att dessa sajter bara ska självdö en dag, att människor tar sitt förnuft och sina värderingar till fånga. Sopar ihop sin självrespekt och inser vad de håller på med....

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0