Systers ul

Idag har jag varit med min kära syster på hennes ultraljud. Hon är i vecka 20 och ska ha bebis i slutet på juli. Det var så mysigt och spännande att få sitta bredvid. Jag märkte hur mycket mer jag uppfattade, såg och hade koll på ett annat sätt än när man själv ligger på britsen. Det visades sig vara en liten kille därinne så syrran fixade därmed en lekkompis till vår lille kille ;-)

 

20 cm stoltserade han med i längd, långa ben (såg ut som en blivande fotbollsspelare :-) ) och nästan hela tiden hade han sin ena lilla hand uppe mot kinden. Så gulligt. Jag kan inte sluta fascineras. Denna lilla människa därinne. Detta fenomen, mirakel, obegripliga. Hur det av ingenting, känns det som i alla fall, blir en liten människa. Det är så stort. Så stort att det inte går att få fram ord tillräckligt för att beskriva det.

 

Jag har alltid varit, är och kommer förbli mållös och grymt betagen av detta hur ett barn blir till och av detta lilla knytte som växer till sig i magen och sen kommer ut som den finaste lilla, lilla människan.

 

Själv fick jag samtal från diabetesläkaren som i samråd med flera kommit fram till att jag pga det stigande sockret bör insulinbehandlas kväll och natt. Kändes helt konsitgt att jag ska lära mig det samt börja behandlas när det inte ens är en vecka kvar till BF och alla som insulinbehandlas blir igångsatta om det inte kommer igång runt BF. Så jag fick ringa ett samtal till min Bm som i sin tur kontaktade deras förlossningsläkare som slutligen ringde mig. Igångsättning istället för insulin är nu under "utredning" då även de tyckte insulin kändes "onödigt" så nära slutet. Så vi får se vart detta bär hän de närmaste dagarna.

 

Dags att fixa mellis till stora barn som kommer från skolan snart. Lillsnörpan hämtar Fred hos farmor efter jobbet.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0