Det här gör mig till en bättre mamma

De små stunderna av egentid: I bilen med neddragna fönster för korsdrag :-) och hög musik i högtalarna utan att behöva tänka på små barnöron osv. En ensam stund i solen med en kopp kaffe. Städa och hänga tvätt och veta att det finns ingenting som kan avbryta mig, jag får göra färdigt det jag påbörjat. Tanken "att jag tror jag slänger ner mig på soffan en stund" och sen bara kunna göra det.

Låter det som att jag inte skulle ha barn för det är sådär man kan leva då? FEL! Skulle ALDRIG byta bort mina älskade ungar mot det där men de få stunder då jag får den där egentiden är så underbara, energigivande och välbehövliga för mitt föräldraskap och för mig själv som människa. Det ena utesluter inte det andra. & jag önskar att alla föräldrar någon gång ibland får uppleva den där egentiden, om de nu vill ha den. Annars kvittar det ju :-)

Idag hinner jag nog dock inte slänga mig på soffan som hade varit skönt men det får bli en annan gång ;-)

Nu ska jag i alla fall dricka kaffe i solen, mys!

Tack mamma för att du givit mig lite egentid idag



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0