Regnet har slutat falla över Afrika

En redan hårt utsatt världsdel drabbas hårdare, regnet har slutat falla över Afrika. Klimatförändringarna har uppenbarligen redan börjat visa sig ordentligt då regnet inte kommer som det brukar längre över Afrika. 350 000 människor väntas dö i år. 350 000 människor! Tänk er att dö av törst... Eller hunger... Tänk er att se på när era barn dör av törst eller hunger och du står maktlös inför fakta, att det finns ingenting du kan göra åt det.


Det skär som knivar inombords att detta är vad flera hundratusentals människor får genomgå. Medan jag går till vattenkranen och fyller upp ett glas rent friskt vatten när jag känner mig lite törstig så ligger det barn som är torra som ökensand i munnen och törstar utan dess like och deras små kroppar börjar sakta ge upp då den är totalt utmärglad av uttorkning och näringsbrist. Jag vill skrika rätt ut, i rättvisans namn var i helskotta finns rättvisan i denna värld!? Jag gråter i förtvivlan för dessa människor, främst barnen, vars dagar består av att orka överleva törst och hunger. Vars enda väntan tycks vara på döden. För ett glas vatten och en tallrik mat är inget som finns i deras verklighet... Bara i den högsta drömmen av dom alla...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0