Stress

Lova slog för ett par veckor sedan i sin mun när hon ramlade men läppen blev knappt röd och hon grät bara en liten skvätt sen var det över så vi gjorde ingen större grej av det heller. Nu har vi då i dagarna upptäckt att hennes ena framtand däruppe börjat mörkna så imorgon ska jag till tandläkaren med henne.


Wilmer bet, märkligt nog, av en flisa från en framtand därnere igår så även han ska till tandläkaren imorgon. På självaste 10-årsdagen måste han till tandläkaren älsklingen.


Julia fick igår kväll ett migränanfall IGEN! Värre än i söndags för igår blev det domningar i ena armen, näsan och munnen utöver knallhuvudvärk, illamående och synrubbning. Så vansinnigt synd om henne. Ringde vårdcentralen imorse och idag på eftermiddagen fick vi tid. Läkaren trodde migrän också och vi fick råd ang medicin m.m men hon skulle även kontakta barnmottagningen på sjukhuset för hon tyckte och trodde att även de vill ta sig en titt på henne.


Lova far runt som en liten ångvält här hemma :-O Tänker ibland att jag ska ta kort när jag plockat i ordning och sen när Lova gått lös när jag t.ex ammar. Bilderna skulle namnges Före Lova och Efter Lova :-P


Är mycket noga med att inte stressa upp mig längre för förr var jag kass på att hantera stress. Via livets hårda skola vet jag vad stress kan leda till. Jag vet att det inte hjälper utan enbart stjälper att stressa upp sig. Misslyckas självklart ibland, antingen när jag är lite "svag" rent mentalt, när det blir för mycket som händer samtidigt eller att jag helt enkelt glömmer av att tagga ner.


Idag och igår har jag låtit stressen ta överhand. Viktiga samtal har varit tvunget att ringas, skjutsa och hämta barn, tandläkar -och läkartider att passa, utvecklingssamtal och däremellan ska måltider pareras in och jag ska hålla ställningarna. Hålla ställningarna när en trotsig 2-åring vägrar göra som jag säger och istället gör en massa hyss samtidigt som en liten bebis nästan skriker sig hes för att han får ligga ensam en stund. Klockan jagar, vi måste skynda. Där sprack det. Uppstressad, irriterad och helt slut. Ja, det blev summan av kardemumman.


Imorgon ska en del tider passas också men jag har bestämt att inte låta stressen ta överhand. Oavsett hur mycket som händer och att en massa tider ska passas. Jag är en mycket trevligare mamma utan stress kan jag lova :-) Trevligare människa förresten, både för mig själv och min omgivning.


Imorgon fyller dessutom Wilmer år som jag nämnde tidigare. Kalas ska vi ha för honom på lördag. Kan inte för mitt liv begripa att han är 10 år finaste killen. Julia fyller 12 år i år, vart tar tiden vägen. Seriöst alltså, det är helt sjukt hur det pinnar på. Det är alltså såhär fort det ska gå med småttingarna med nu då :-S Det gäller att njuta, njuta, njuta.


Godnatt på er!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0