Det brinner i min mun

Vid lunch idag fick jag nog, kände bara att såhär kan jag inte ha det så jag ringde tandläkaren. Nu var "min" tandläkare tillbaka som varit borta lite mer än en vecka. Fick en dryg halvtimme på mig att infinna mig då de hade en lucka då så jag ringde Fred som skulle komma hem tidigare idag men nu blev det ju tvunget att bli ytterligare lite tidigare.


2 min sen rusade jag in i väntrummet hos tandläkaren, precis när sköterskan skulle ropa upp mig. Svamp blev domen! Pga allt penicillin. Vet ju att svamp vid penicillinintag inte är något ovanligt men inget jag haft besvär med. Fick med mig ett recept men även ett huskurstips som tandläkaren sa brukar vara mycket effektivt så jag började med det och avvaktar med att ta ut receptet. Äppelcidervinäger utblandat med vatten att gurgla med morgon och kväll. Hela munnen känns som ett brännsår eller nåt så det vore skönt om det hjälpte snabbt.


På måndag ska jag dra ut visdomstand samt den tand som bråkat nu, då den inte verkar må bra så är det ingen idé att rotfylla den tycker tandläkaren så det får väl bli så. Har även en tandrot som måste dras så det är tre grejer som ska bort på måndag eftermiddag så jag kan ju ana hur jag kommer må den kvällen och natten :-O
Men skönt att bli av med skiten!!


Idag var första gången som Elliot inte skrek på BVC, han låg snällt på skötbordet och kikade på alla saker och lät doktorn klämma på honom :-) Allt såg bra ut och han växer och frodas den lilla prinsen. 5920 gram och 59 cm lång.


Mötet på skolan var bra och informativt. Sen blev det storhandling på city gross med två trötta småbarn. Lova är väldigt enkel att ha med i affären förutsatt att hon sitter i sitsen i kundvagnen :-D Men idag var inget roligt tyckte hon och hon ville köpa det mesta vi gick förbi och blev så bestört när vi inte gjorde det. Elliot var mest lite grinig men somnade efter en stund.


Imorgon skulle Lova åkt till farmor över dagen men farmor var upptagen kom hon på så det blir hemma på förmiddagen och dagis på eftermiddagen. Jag måste försöka hinna städa av ordentligt för det behövs. Men skulle behöva en vilodag med känner jag. Det drar åt många håll :-O


En tvätt ska nu hängas och en diskmaskin plockas ur sen ska jag lägga mig. Spännande va ;-)  Barnen sover och Fred sover inne hos Elliot så det är bara jag vaken...


Sov gott när det blir dags för det...




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0