En natt med krupp

Lova vaknade precis när vi lagt oss igår och hade ett rejält kruppanfall. Vi fick i henne lite lite medicin men inte tillräckligt för efter bara en liten stund var det lika illa igen. Då vägrade hon dock medicinen. Jag förstår henne för den smakar skit rent ut sagt men det är så lite som 2ml hon ska ha så vi försökte med allt för att hon skulle ta men nej nej. Till slut försökte vi faktiskt tvinga henne då hon inte kunde sova pga att det var så tungandat men hon spottade ut direkt :-(

Elliot har inte heller sovit särskilt bra, dels har han ju blivit väckt när Lova vaknat men sen har han haft svårt att sova själv med.

Så det vore ju synd att säga att jag känner mig pigg idag men det här tillståndet av halv dvala börjar jag liksom vänja mig vid :-P

Idag händer inget särskilt så det blir en slappdag och tvkväll ikväll.

Imorgon ska Fred byta till vinterdäck på våra bilar samt sin brors, bättre sent än aldrig ;-)

Sen ska ju jag på fest då på kvällen. Egentligen skulle både F och jag gått men det var liksom inte aktuellt att någon annan ska ha Elliot över natt och eftersom jag är den som känner födelsedagsbarnet så fick jag gå :-) Lite spänt dock då Elliot är en riktig tuttnisse på nätterna och inte äter välling samt att både han och Lova nu är förkylda. Hoppas det ska gå bra. Kan samtidigt vara ett tillfälle att F är själv med honom och visar honom att man kan somna om utan att det ska tuttas för det är ju inte så att han vaknar två eller tre ggr för att tutta utan det är ju typ varannan timme.

Får väl se hur länge jag får vara kvar på festligheterna :-) Ska i alla fall bli riktigt skoj.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0