Sjukstuga

Lördagens fest var mycket trevlig. God mat, trevlig musik och en massa glada och trevliga människor. Med Elliot hade det gått hur bra som helst här hemma vilket kändes så skönt.


Däremot är förkylningen eländig, han är genomsnorig och hostar och hostar :-( Lova har verkat lite piggare idag. Julia har också åkt på förkylningen och jag har den i kroppen också känner jag. Vaknade 5 imorse och mådde pyton och det satt i flera timmar men sen lättade det i alla fall. Blev orolig att det skulle vara någon magsjuka. Verkligen AVSKYR magsjuka. Det är nästan så att om jag hör att det går på skolan eller liknande så vill jag hålla hela familjen hemma, liksom isolera oss tills eländet är över. Vilket dessvärre skulle innebära att barnen inte kunde gå i skolan och Fred inte kunde jobba på typ ett halvår för det är ju ungefär den tidsperioden som magsjuka härjar som mest. Ingen särskilt realistisk och hållbar tanke alltså :-P


Anna och Millie skulle ha kommit idag men jag avbokade det i sista stund dels för att jag själv kände mig så hängig och dels för att Anna har Bf i veckan nu och det inte kändes ultimat att utsätta henne för en massa baciller inför en stundande förlossning. Hoppas på dejt senare i veckan om det inte kommer bebis :-)


Nu ska jag ta kväll eller natt snarare, är för ovanlighetens skull ;-) görtrött och behöver få några timmars sömn. Nattsudd med småbarn kan nämligen förekomma nu när de är förkylda :-O



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0