Garderobsröj och fikabesök

Idag påbörjades genomgång av diverse kartonger etc i våra garderober. Vi har ju en del sådana där som finns i gamla hus, som liksom går jämns med rummen som man kan gå i ni vet :-) De har vi dessvärre fyllt väl :-O & de behöver en rejäl genomgång. En del är värt att sälja, en del går till tippen och en del saker blir ju lite sådär "aha just det den här, den ska jag ha framme/använda etc". Fotbollsskor i olika storlekar, skridskor, hjälmar, väskor, lampor, prydnadssaker ja you name it. Mängder med grejer!

I eftermiddag kom sen min kusin Markus med sin familj, vi skulle prata dop. Om 1 vecka är det dopdags och vi döper deras Alicia och vår Elliot tillsammans. Brorsan och Ewelyn kom med så det var fullt med småtjejer här som lekte och tjoade :-)

Ikväll blev det en snabbtur till syrran för att handla ett par saker åt henne samt lämna lite bullar och sockerkaka som jag bakat i helgen. Åkte även förbi min gamla morfar och lämnade lite bullar och sockerkaka. Han blev så glad. Kålpuddingen som jag länge tänkt göra har inte blivit av men funderar på att kanske göra den i veckan och sen åka till morfar så vi kan äta tillsammans. Här hemma är det ju ingen mer än jag som tycker om kålpudding. Åh det fullkomligen vattnar sig i munnen bara jag tänker på det :-)

Hoppas ni allesammans haft en fin helg. Vädret har ju varit toppen (i alla fall här).







 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0