Otrevlig statistik

Jag hörde igår på radion att ca 12 miljoner människor insjuknar i cancer varje år och år 2030 väntas den siffran har fördubblats. Helt sjuka siffror. Men framförallt otroligt skrämmande siffror. Idag finns det nog inte någon som inte har någon i sin omgivning eller vet någon som drabbats av cancer, vissa även bortgångna i den hemska sjukdomen. Med denna otrevliga statistik så känns det ju som att ingen familj kommer klara sig utan att någon i familjen drabbas. Hemska tanke. Min generation kommer vara med om det men mest tänker jag på våra barn, vad har de framtid att möta egentligen.

Dystert, jag vet men det är ju sanningen. Jag undrar när det ska uppdagas/forskas fram vad det är i vårt leverne som orsakar denna stegring av cancer.

http://barncancerfonden.se/Gavor-Bidrag/

http://www.cancerfonden.se/sv/Stod-oss/regelbundetgivande/Ge-regelbundet/

Kom ihåg att varenda liten krona är behjälplig. Vänta inte tills någon dig när och kär drabbas, börja stödja forskningen för att förhindra det istället!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0